Potencjał rynkowy preparatu
Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.
Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.
Konkurencyjność
Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.
Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.
Przeprowadzanie badań statystycznych przez studentów
Dane statystyczne wykorzystywane są w pracach magisterskich. Po wyniki badań ankietowych sięgają zarówno studenci socjologii, jak i politologii czy nawet teologii. W większości przypadków autorzy prac magisterskich sami przeprowadzają badania ankietowe wśród wybranych przez siebie respondentów, a potem starają się poddać je analizie.
Do przeprowadzenia takiej analizy zostają dokładnie przygotowani przez zajęcia, w których uczestniczą w czasie trwania studiów. W przeciwnym razie muszą sięgać po badania statystyczne przeprowadzane i analizowane przez inne osoby, a informacja o tym musi znaleźć się w pisanej pracy. Trzeba zaznaczyć, że prace magisterskie pisane na podstawie badań statystycznych posiadają ogromną wartość, ponieważ wprost nawiązują do codziennego życia.