Taksówki, jak je rozpoznać
Każdy kojarzy nowojorskie taksówki, żółte fordy, które przymykają po ulicach i zatrzymują się przy potrzebujących transportu klientach. W Wielki Brytanii z kolei kolorem taksówek jest czerń. Jednak tam taksówki mają zupełnie inny wygląd, bardziej przypominają popularnego w Polsce Żuka osobowego.
Wiele krajów nie ma tak zakorzenionej ikony taksówkarskiej jak te dwa wyżej wymienione. W Polsce ciężko doszukiwać się jakiejś reguły kolorystycznej, jedyny znak rozpoznawczy to napis "TAXI" na dachu każdej taksówki.
Niska przepustowość miast
Dobra aglomeracja miejska pozawala zazwyczaj na szybki i bezpieczny przewóz osób i towarów. Niestety część centrów miast w Polsce nie jest przystosowana do obecnego natężenia ruchu ulicznego, co znacznie utrudnia przejazd przez konkretne miasto. Jest to spore utrudnienie dla odwiedzających, którzy maja do załatwienia sprawy biznesowe i muszą dostać się na wskazane miejsce.
Powodów, dlaczego część miast jest nieprzejezdna lub ma mocno ograniczony ruch jest kilka. Po pierwsze miasta te nie nadążyły za rosnącą liczbą aut, autobusów i tirów, przez co na dzień dzisiejszy brakuje infrastruktury, która umożliwiłaby szybki transport. Kolejna przyczyną jest brak środków na rozbudowę, czy naprawę i utrzymanie obecnej infrastruktury. Kumulacją tych przeszkód jest właśnie mała przepustowość ruchy przez centra miast.
Taksometr w Wikipedii
Taksometr ? w przeszłości mechaniczny a obecnie elektroniczny przyrząd pomiarowy instalowany w pojazdach służących do usługowego prowadzenia działalności w zakresie przewozu osób i ładunków (taksówkach). Taksometry służą do obliczania (według ustalonych taryf) należności za długość drogi przebytej przez taksówkę lub za czas wynajęcia tej taksówki. Wyróżniamy dwa systemy naliczania opłaty za kurs: system S i system D.
System pojedynczy naliczania opłaty S (ang. Single Application of Tariff).
Opłata naliczana jest z wykorzystaniem taryfy drogowej albo taryfy czasowej w zależności od prędkości z jaką porusza się taksówka w porównaniu do prędkości granicznej równej ilorazowi wartości taryfy czasowej przez wartość taryfy drogowej. Dla prędkości taksówki większej od prędkości granicznej opłata jest naliczana z drogi a w przeciwnym przypadku z czasu. System ten jest obecnie użytkowany w Polsce.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr