Poligrafia oraz marketing- czyli reklamy drukowane

ykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca. Każda drukarnia przy większych

Poligrafia oraz marketing- czyli reklamy drukowane etykiety samoprzylepne

Nakład a cena. Dlaczego im więcej tym taniej?

Większość drukami nie realizuje zamówień niestandardowych w niskim nakładzie. Niektórzy mogą się dziwić, przecież jak można odmówić wykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca.

Każda drukarnia przy większych zamówieniach ma coraz niższą cenę za kartkę/stronę, wynika to właśnie z faktu długotrwałego i skomplikowanego procesu przygotowania całej maszynerii, która wygląda tak samo dla każdego zamówienia. Na szczęście to ustawianie nie tyczy się każdego rodzaju druku, bo druk cyfrowy pozwala na druk prosto z pliku bez konieczności tak skomplikowanych przygotowań.


Druk reklamowy dla firm

Materiały reklamowe powstają w drukarniach na zlecenie podmiotów gospodarczych lub indywidualnych. Drukuje się przeróżne materiały począwszy od małych ulotek, wizytówek, czy naklejek reklamowych aż po billboardy, które drukuje się w częściach i składa razem przy zakładaniu.

Reklama drukowana jest wykorzystywana przez praktycznie każdą firmę niezależnie od branży, jednak z firmy na firmę w różnym zakresie. Niektóre firmy zlecają druk jedynie ulotek i wizytówek, gdzie inne drukują ogromne nakłady billboardów.


Różnice kolorów na komputerze i drukarce

Monitory i drukarki używają innej przestrzeni barw do reprezentowania kolorów, które widzimy. Komputery najczęściej korzystają z przestrzeni barw opatrzonej skrótem RGB, który odpowiada odpowiednio kolorom: czerwony, zielony, niebieski. Odpowiednio pomieszane mogą stworzyć każdy kolor, który widzimy na ekranie komputera.

Natomiast drukarki korzystają z przestrzeni barw CMYK - czyli cyna, magneta i żółcień oraz kolor czarny. Z powodu tych różnic obraz przeznaczony do druku musi być odpowiednio przygotowany i przetworzony jeszcze przed drukiem. Bez tego po wydruku może okazać się że niektóre kolory są przekłamane i obraz nie wygląda tak dobrze jak na monitorze.