Korozja układów elektronicznych w samochodach
Współczesne samochody są naszpikowane elektroniką. Samo sterowanie silnikiem odbywa się w pełni elektronicznie od wielu lat. Mało by tego było - obecnie standardem jest wyposażenie samochodu w komputer pokładowy pokazujący na żywo parametry pracy auta.
O ile obecne samochody nie mają problemów z powodu korozji elektroniki to już w autach z lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wielu jest to bolączka dość powszechna. Największą bolączką i najkosztowniejszym problemem jest zniszczenie układu sterującego wtryskiem silnika (ECU). Problem jest to tyle duży, że taki układ jak nowy kosztuje kilka tysięcy złotych - co często przekracza wartość samego samochodu.
Warto zabezpieczyć się przed uszkodzeniem komputera wtryskowego poprzez wymianę kondensatorów i zabezpieczenie antykorozyjne płytki. Obie te sprawy są bardzo istotne - stare kondensatory mają tendencje do uszkodzenia i wylania elektrolitu co skutkuje uszkodzeniem całego układu. Natomiast po ich wymianie i lutowaniu uszkadza się warstwę antykorozyjną - co w dłuższym okresie czasu może prowadzić do korozji i również uszkodzenia układu. Więc warto psiknąć go jakimś dobrym środkiem.
Definicja elektroniki
Elektronika (z gr. elektron 'bursztyn, który można naelektryzować przez potarcie' i -ikos 'na sposób; odnoszący się do')1 ? dziedzina techniki i nauki zajmująca się obwodami elektrycznymi zawierającymi, obok elementów elektronicznych biernych, elementy aktywne takie jak lampy próżniowe, tranzystory i diody. W obwodach takich można wzmacniać słabe sygnały dzięki nieliniowym charakterystykom elementów czynnych (i ich możliwościom sterowania przepływem elektronów). Podobnie możliwość pracy urządzeń jako przełączniki pozwala na przetwarzanie sygnałów cyfrowych.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektronika
Olej penetrujący
Czym jest ten tajemniczy olej penetrujący i na czym polega owo penetrowanie?
Każdy kto miał okazję popracować pod podwoziem samochodu wie jakim problemem jest odkręcenie zardzewiałych śrub (nakrętek lub samych śrub). Trudność w odkręceniu takiej śruby spowodowana jest wypełnieniem gwintu poprzez korozję - to łączy materiał nakrętki oraz śruby.
W tym momencie właśnie do gry wchodzą oleje penetrujące - problematyczną śrubę należy spryskać takim olejem i pozostawić na kilkanaście minut. W tym czasie olej będzie wnikał w przestrzenie skorodowanego gwintu. Dzięki właściwościom smarnym ułatwia to odkręcenie takiej śruby.