O motoryzacji - ciekawostki, fakty, opinie

pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół. Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji. Najprostszy układ hamulca hyd

O motoryzacji - ciekawostki, fakty, opinie

Najprostszy układ hamulca

Hamulec hydrauliczny ? hamulec cierny (głównie w pojazdach samochodowych, rowerach i lotnictwie) uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy (na której tłok działa prowadzący pojazd), przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół. Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji.

Najprostszy układ hamulca hydraulicznego jest złożony z dwóch cylindrów hydraulicznych połączonych przewodem. Jeden z cylindrów pełni rolę pompy. Wciskanie tłoka pompy powoduje przetłaczanie płynu do drugiego i wypychanie tłoka, co skutkuje dociśnięciem elementów ciernych do tarczy lub bębna hamulcowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_hydrauliczny


Sklep motoryzacyjny z opcją dowozu części samochodowych

Nie wszystkie sklepy motoryzacyjne zainteresowane są dowozem zakupionych u nich towarów do klientów. Dlatego warto dowiadywać się o to, jakie sklepy motoryzacyjne są w stanie dowieźć sprzedawane przez siebie towary pod adres dostawy. Zwykle informacja o takiej możliwości będzie znajdowała na tablicy ogłoszeń znajdującej w pobliżu sklepu lub na jego stronie internetowej. Obsługa klienta w takim sklepie jest bardzo fachowa i obejmuje możliwość wykonania dodatkowych usług. Będą one związane na przykład z wyborem najlepszych towarów oraz z uzyskaniem informacji dotyczących tego, w jaki sposób można najlepiej dbać o samochód. Dlatego w fachowych sklepach motoryzacyjnych zatrudniani są także mechanicy.


bęben hamulcowy

Budowa
Szczęki hamulcowe

Do podstawowych elementów hamulca bębnowego zaliczają się:

bęben hamulcowy ? ruchomy człon hamowany.
szczęki hamulcowe ? nieruchomy człon hamujący, wyposażony w okładziny cierne. W trakcie hamowania szczęki naciskane rozpieraczem wykonują niewielki ruch ? obrót o bardzo mały kąt. W standardowych konstrukcjach występują dwie szczęki. Szczęka obracająca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna nazywana jest szczęką współbieżną, natomiast szczęka obracająca się przeciwnie do kierunku obrotu bębna ? szczęką przeciwbieżną.
rozpieracz szczęk ? sterowalny element odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna. Najczęściej jest to siłownik hydrauliczny lub element mechaniczny (np. krzywka). W niektórych konstrukcjach stosowana jest większa liczba rozpieraczy. Rozpieraczem steruje zewnętrzny mechanizm sterujący.
sprężyna odciągająca ? element odpowiedzialny za powrót oraz utrzymanie szczęk w pozycji braku styku z bębnem.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy