Używane ubrania ? zakup na znak protestu
Używane ubrania są bardzo chętnie wybierane przez osoby niemal w każdym wieku. Każdego roku Polskę niemalże ?zalewają? olbrzymie ilości towarów importowanych z Niemiec czy Anglii. Ubrania używane cieszą się tak wielką popularnością przede wszystkim ze względu na bardzo niską cenę, niejednokrotnie o wiele niższą niż można by się spodziewać tego po zakupie ubrania.
Wybór takich elementów garderoby wiąże się jednak bardzo często także ze swojego rodzaju protestem przeciwko importowaniu do Polski ubrań produkowanych tanim kosztem z Chin czy innych krajów takich, jak Bangladesz. Wiele osób w ten sposób bowiem wyraża swoje niezadowolenie z sytuacji na rynku ubraniowym w Polsce i na całym świecie.
Wady zakupu używanych ubrań
Zaopatrywanie się w ubrania w tak zwanych second handach jest coraz bardziej popularne. Dzięki temu, że możliwe jest kupowanie używanych ubrań, można naprawdę wiele zaoszczędzić. W niektórych przypadkach może okazać się to nieopłacalne, gdyż używane ubrania nieraz noszą ślady eksploatacji lub są po prostu zniszczone. Takie usterki są zazwyczaj dość trudne do usunięcia i jest to przyczyną, dla której sporo osób decyduje się na oddanie takiego znoszonego elementu garderoby.
Co więcej, bardzo często podczas zakupu nie widzimy zniszczonego elementu. Wtedy zakup takiego ubrania jest zupełnie nieopłacalny. Z drugiej strony, długotrwałe oglądanie wybranego przez nas ubrania wydaje się być niemożliwe w tych warunkach zakupu.
Galanteria w Wikipedii
Galanteria ? najczęściej tym terminem są określane niewielkie wyroby mające charakter zdobniczy lub dodatkowy do odzieży. Pierwotnie, jako uzupełnienie ubraniowe, wytwarzane były ze skóry i tkanin w połączeniu z ozdobami, jak np. kamieniami, metalami drogocennymi i in. Przykładem mogą być wstążki, koronki, rękawiczki, paski, torebki itp. Rozróżnia się dla tego typu przedmiotów galanterię damską i męską. Wyroby te są sprzedawane w sklepach galanteryjnych, potocznie nazywanych skrótowo i nieprecyzyjnie galanteriami.
Termin ten jest również używany w odniesieniu do innych drobnych uzupełniających lub dodatkowych wyrobów powstających w związku z podstawową produkcją jakiejś branży przemysłowej albo jako dodatki do konkretnych wyrobów przemysłowych. Może to być np. galanteria metalowa, samochodowa, mleczarska, wędliniarska i in.
Określenie to jest też stosowane w obszarze stosunków międzyludzkich i oznacza wyszukaną uprzejmość, zwłaszcza wobec kobiet.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Galanteria