E-sklep - zobacz pod jakie prawo podlegasz
Ochrona danych osobowych - wydaje się, że wszyscy wiemy o co chodzi. Ale czy aby na pewno nie łamiesz tej ustawy? Nie bądź taki pewien. Prowadząc sklep internetowy również podlegasz pod GIODO i musisz chronić dane swoich klientów. Konieczny jest także regulamin i jeszcze parę innych rzeczy. A wydawało ci się, że prowadzenie sklepu internetowego to taka prosta sprawa. Technicznie, owszem - jest to świetnie narzędzie, coraz bardziej dostępniej i coraz tańsze. Ale na twojej drodze do sukcesu biznesowego stoi jeszcze parę problematycznych ustaw. Napisanie regulaminu najlepiej zlecić prawnikowi, wtedy zgodność z prawem będzie na pewno. Warto się skonsultować odnośnie samego procesu sprzedaży i poznać aktualne prawo, żeby uniknąć w przyszłości poważnych problemów.
O paragrafach
W ostatnim czasie, otaczający nas świat staje się coraz bardziej sformalizowany i coraz bardziej przesiąknięty regułami, przepisami i zapisami prawnymi. Paragrafy dotyczą wszystkiego, od relacji międzyludzkich po wszelkie oficjalne relacje. Każdym aspektem naszego życia rządzi jakiś przepis prawny. Z jednej strony jest to dość proste rozwiązanie. Wprowadza ład i porządek, które pozwalają się odnaleźć i dają poczucie bezpieczeństwa w każdej chwili, w każdym momencie. To nie jest uciążliwość tylko ułatwienie. Z drugiej jednak strony jest to właśnie ogromna uciążliwość. Wszystkie sprawy trzeba bowiem załatwiać na gruncie formalnym, oficjalnym, prawnym. Jak to zrobić nie mając fachowej, profesjonalnej wiedzy, nie mając prawniczego wykształcenia. Zwykły człowiek gubi się nie tylko w gąszczu przepisów, ale również w gąszczu ich znaczenia. W takiej sytuacji niezbędne są porady prawne. Oczywiście, udziela ich tylko radca prawny, adwokat, który w prawie i jego tajnikach doskonale się odnajduje, doskonale się czuje, wie jak wszystko funkcjonuje. Tylko taki prawnik może rzeczywiście pomóc i doradzić, co doprowadzi do pozytywnego rozwiązania sprawy.
Porady prawne dla firm - warto skorzystać, zanim popełnisz błąd
Często nie zdajemy sobie sprawy o tym, że łamiemy prawo. najbardziej muszą tutaj uważać te firmy, które sprzedają swoje usługi lub towary osobom fizycznym (czyli "zwyczajnym" konsumentom). Tutaj regulacje dotyczące reklamacji i zwrotów są dość restrykcyjne. Wiadomo, nie bez powodu konsument jest chroniony, jednak często ludzie to wykorzystują. Przykład? Nowe prawo jest bardzo korzystne dla tych, którzy dokonując zakupów w sklepach internetowych - mają aż dwa tygodnie, żeby zwrócić produkt bez podania przyczyny, a sprzedawca ma obowiązek go przyjąć. Wyobraźmy sobie fotografa, który kupuje sprzęt warty kilkanaście tysięcy, wykonuje zlecenie i odsyła wszystko do sklepu. Zgodne z prawem? Jak najbardziej. To prawda, że wiele sklepów internetowych wcześniej pozwalało sobie na nieetyczne zagrania, niektóre po prostu oszukiwały klientów nie wysyłając im zamówień (słynne markowe ciuchy za bezcen - wieli dało się nabrać a nigdy nie otrzymali zamówionych produktów). Warto skonsultować się z prawnikiem, zwłaszcza takim specjalizującym się w danej dziedzinie prawa ( w tym wypadku prawo konsumenckie), żeby wiedzieć na jakie działania nie możemy sobie pozwolić, błąd może nas kosztować wszystko.