Zmiana zapotrzebowania na druk
Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne...jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.
Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?
Druk przez neta? Czemu nie!
Drukarnie internetowe to najnowszy trend na rynku i nic dziwnego, że użytkownicy- ci bardziej nowocześni- chętnie korzystają z takich drukarni. Do zalet tego rozwiązania można zaliczyć z pewnością jasne i z góry ustalone warunki druku, sprawdzenie plików przez skrypt oraz szybkość realizacji.
Jak każda innowacja ma to też swoje wady- nie możemy sprawdzić wydruku tylko zostaje on nam wysłany, przez co możliwości reklamacji są ograniczone. Czasami dochodzi do błędów oprogramowania. Jednak najgorsza wada to brak indywidualności w takich internetowych zamówieniach, a jest to coś co ceni sobie nie jeden stały klient.
Styl produkty i jego cechy
W znaczeniu podstawowym design jest wyglądem czegoś, co powstało na podstawie projektu z myślą o wytwarzaniu kolejnych egzemplarzy, przy czym liczba wytworzonych egzemplarzy nie ma znaczenia ? liczy się sam zamiar powielania. W tym znaczeniu design przejmuje całą paletę stylów od wizualnych dziedzin sztuki, a więc może być design klasyczny, nowoczesny, futurystyczny itp.
W znaczeniu szerszym do wyglądu dochodzą takie cechy jak funkcjonalność i ergonomia.
Design odnosi się nie tylko do produktów trwałych, czy statycznych ? ale także do widowiska, np. pokazu sztucznych ogni czy spektaklu fontann wodnych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Design
Wizytówka firmy
Mała karteczka z danymi firmy, a tyle możliwości... Wizytówki w Polsce jeszcze 5-10 lat temu kojarzone były z białymi kartonikami, przeładowanymi informacjami. Do tego były kiepsko wykonane, a ich design wołał o pomstę do nieba.
Dzisiaj dalej spotyka się firmy mające wizytówki typu 'biały kartonik' ale na szczęście jest coraz więcej firm stawiających na nowoczesność.
Co więc powinna zawierać taka nowoczesna wizytówka- przede wszystkim logotyp, dobrze widoczny najlepiej nie sąsiadujący z żadnym innym elementem. Numer telefonu wcale nie jest konieczny i wiele zależy od branży, ostatnio coraz częściej zamiast tego podaje się adres strony. Nowoczesna wizytówka stawia na minimalizm i prostotę- co moim zdanie robi dużo lepsze lepsze wrażenie niż stary typ wizytówek.